Itt a Nosecco - a kis híján Prosecco
2018. június 12. írta: Borgonzola

Itt a Nosecco - a kis híján Prosecco

alcohol-alcoholic-bar-239466.jpgA Nosecco a külföldi szupermarketek polcain ezen a héten megjelenő új, Prosecco stílusú alkoholmentes habzóbor. Nosecco természetesen nem Prosecco, de nem is akar azzá válni, csupán jellegében hasonlítható hozzá. A forgalmazó szerint zamatos, gyümölcsös illatokkal és fehér virágos jegyekkel találkozhatunk a nedű kóstolásakor. Alkoholmentességének köszönhetően-sokak örömére- 30%-kal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos alkoholos társai.

 

Az italt az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok iránti megnövekedett kereslet miatt dobták piacra. Ennek legfőbb oka az egészséges életmódot követők rohamosan gyarapodó száma, akik tudatosan keresik az általuk egészségesebbnek vélt élelmiszereket.

Ennek tudatában már nem is olyan meglepő egy alkoholmentes Prosecco stílusú ital ötlete. Az alkoholfogyasztás jelenlegi trendjét megfigyelve az is jól látható, hogy a kereslet az alacsony alkoholtartalommal rendelkező, könnyed, „jó ívású” italok felé fordult. A kereslet új iránya pedig eddig nem létező piacokat nyitott meg az ezidáig hagyományos italokat gyártó és forgalmazó cégek számára is. Több kereskedelmi cég saját márkás, alacsony alkoholtartalmú szeszes italokat próbál piacra dobni, de a nagy sörgyártó cégek is lépést tartanak az új piaci trenddel, és a mindeddig csak kiegészítő terméknek tekintett alkoholmentes vagy ízesített termékek gyártását megnövelték.

Európában talán az egyik legnagyobb és legismertebb kereskedelmi multi, a Tesco szakemberei szerint Angliában az alacsony alkoholtartalmú borok értékesítése több mint kétszeresére nőtt az elmúlt évhez képest, emellett saját értékesítési számait tekintve, az alkoholos termékek kereslete az elmúlt évtizedben 18%-kal csökkent. Ebben közrejátszik az italok előállítási technológiájának fejlődése is, aminek köszönhetően az alkoholmentes termékek ízének javulását tapasztalhatják a vásárlók.  A világban elterjedő új egészségtudatos trendet követők a kalóriában szegény, egészséges, alkoholban szegény italok fogyasztását preferálják, és el akarják kerülni a másnaposság okozta kellemetlen érzést is.

Vélhetően ez a fogyasztói tendencia a jövő, hiszen a vásárlók számára egyre kevésbé értékesíthető olyan termék, melynek negatív élettani hatásai lehetnek.

Az alkoholos italok gyártói részéről viszont már láthatóak olyan jelek is, melyek szerint az alkoholtartalom csökkentése nem áll meg a sörök és borok piacán. Egyes vélemények szerint a közeljövőben az égetett szeszes italok körében is megjelenhetnek hasonló termékek. Így a nem túl távoli jövőben előfordulhat, hogy kizárólag alkoholmentes whiskyvel vagy éppen vodkával találkozunk a boltok polcain. A feltételezés kissé bizarrnak tűnik, de ki gondolta volna jó néhány évvel ezelőtt, hogy a globális fogyasztói trend az alkoholban szegény italok felé fordul majd.

Photo by Joonas kääriäinen from Pexels

Ha tetszett, olvasd el a BORgonzola blog többi írását is, vagy csatlakozz a Facebook oldalunkhoz

A bejegyzés trackback címe:

https://borgonzola.blog.hu/api/trackback/id/tr1514043986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.