Az Alsó-Ausztria területén található középkori Stift Herzogenburg kolostor szomszédságában fellelhető szőlőültetvényen már évszázadok óta remek borokat készítenek, amelyek korábban csak a helyi egyházközösség részére voltak elérhetőek. Mára azonban ez a helyzet megváltozott, hiszen a minőségi alkoholos italokra - például a belga apátsági sörökre is - nagy kereslet mutatkozik. Napjainkban ezek az árucikkek már a mindennapi közönség részére is hozzáférhetőek. Az itt készült borok a szigorú minőségi előírásoknak köszönhetően világszerte ismertté váltak, de átütő sikert mégsem tudtak elérni. A kolostori bornak az évszázados hagyományokhoz köthető, de mégis újszerű dizájn ötletre volt szüksége, amely az általuk készített borokat kiemelheti a hatalmas kínálatból.
A megoldást egy termo-aktív technológia alkalmazása jelentette, amely segítségével a boros palack címkéjén olvasható szöveg megváltozik. Amíg szobahőmérsékleten a „Víz” felirat olvasható a borosüvegen, addig a fogyasztásra alkalmas hőmérséklet (+8°C) elérésekor, varázsütésre a „Bor” felirat válik láthatóvá. A címke hátsó oldala is hasonlóan reagál a hőmérsékletváltozásra, azaz az itt található részletes információk is a fogyasztásra alkalmas hőfokon válnak olvashatóvá.
A termékkínálatának ráncfelvarrása mellett a borászatban más komoly változások is végbementek az utóbbi években, hiszen a szőlőültetvények részleges átültetése, a pincék és borászati eszközök felújítása is folyamatosan zajlik.
Az innovatív ötletet a „Golden Drum” fesztiválon mutatták be, amely a kreatív reklámötletek egyik legnagyobb és legfontosabb eseménye. Az eseményre bárki ingyenesen nevezhet, a vállalkozó kedvű jelentkezők ötleteit nagy nemzetközi vállalatok jól ismert marketing- és márkamenedzserei bírálják el. Az eseményen évről-évre bepillantást nyerhetünk a pályázók legújabb kreatív ötleteibe, de a reklámipar leghíresebb nemzetközi szakembereinek előadásait is meghallgathatjuk. Rengeteg inspirációval találkozhatunk ezen a fesztiválon, ezért az új ötleteket kereső termékfejlesztőknek mindenképpen érdemes nyomon követni az itt bemutatott koncepciókat.
Kép: principlesforlife.org, stiftsweingut-herzogenburg.com
Ha tetszett a bejegyzés, olvasd el a BORgonzola blog többi írását is, vagy csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!